10+ aplicații și resurse utile pentru micii antreprenori

Vezi cum îți poți eficientiza activitatea firmei tale și ce soluții online te pot ajuta să îți crești productivitatea

10+ aplicații și resurse utile pentru micii antreprenori

O afacere mică nu întâmpină dificultăți mai mici, ci din contră. Spre deosebire de afacerile mari, care au la dispoziție resurse suficiente pentru activități de markteting, contabilitate, producție, companiile mai mici se luptă pe toate fronturile cu și mai puține resurse la dispoziție. În plus, clienții se așteaptă la cea mai bună experiență indiferent de situație, întrucât pentru ei nu contează dacă achiziționează un produs de la o companie mică sau una mai mare.

De asemenea, luând în considerare faptul că în ziua de azi toată lumea este nevoită să folosească tehnologia pentru a ține pasul cu schimbările socio-economice, antreprenorii pot utiliza o serie de aplicații și resurse online menite să le facă viața mai ușoară și afacerile mai eficiente. 

1.     Prezența online

În afară de crearea unui cont oficial pentru afacere pe platforme de social media precum Facebook sau Instagram, micii antreprenori au la dispozitie și o serie de platforme care pot fi utilizate sub formă de website, fără a necesita foarte multe cunoștințe de programare.

Utilizând o serie de template-uri prestabilite, antreprenorii își pot contura povestea afacerii, își pot descrie produsele alături de imagini și pot invita clienții să îi contacteze pentru a plasa o comandă. Cu ajutorul profilului gratuit de companie de pe Google Business poți realiza un site pentru a interacționa mai ușor cu clienții în Căutarea Google și pe Google Maps. Alte opțiuni pentru site-uri gratuite se pot găsi pe platformele Blogger sau Wordpress.

2.     Realizare și editare content

Cu ajutorul unui telefon antreprenorii pot fotografia produsele pe care le au de vânzare și pot edita fotografiile astfel încât să creeze pliante sau oferte speciale.  Platforma canva.com oferă o serie gratuită de formate pregătite pentru a fi personalizate, multe lecții și explicații pentru cei care doresc să afle mai multe despre cum își pot promova afacerea,  precum și un editor foto online gratuit.

Evident, toate aceste informații pot părea dificile pentru un proprietar de afacere care trebuie să se ocupe și de toate lucrurile zilnice ce țin de producție. Însă, dacă nu există posibilitatea financiară de a beneficia de ajutor extern în această privință, pași mici se pot face în această direcție în timp de către cei implicați direct în afacere. 

3.     Salvarea informatiilor și resurselor utile

Salvarea documentelor importante ale firmei, precum și a resursele ce pot fi utilizate în promovarea afacerii, reprezintă un aspect deosebit de important. Informațiile confidențiale trebuie păstrate mereu într-un loc sigur, eventual un hard-drive extern, fără a fi împărtășite cu alte persoane, însă resursele la care ar putea să aibă acces toți membrii echipei pot fi stocate pe drive-uri online care încurajează colaborarea.

Există soluții precum Google Drive, DropBox sau Microsoft One Drive ce vin în ajutorul celor care au nevoie de un spațiu de back-up sau organizare a fișierelor astfel încât să le poată accesa și alte persoane din echipă care lucrează online, de acasă.

4.     Organizarea sarcinilor și a strategiei

Mai ales în condițiile în care nu toți membrii echipei lucrează efectiv din sediul firmei, iar ședințele de planificare nu sunt la fel de dese, soluțiile online de management și colaborare vin să îi ajute pe micii antreprenori să își eficientizeze munca.

Planificarea pe termen scurt și lung a sarcinilor, evidențierea priorităților, notificarea celor care sunt responsabili pentru anumite proiecte, precum și păstrarea evidenței în timp a lucrurilor realizate dintr-un plan sunt esențiale în organizarea unei afaceri.

Aplicații precum Trello sau Asana oferă astfel de soluții care pot ajuta o echipă mică să crească productivitatea și să finalizeze proiectele mult mai eficient.

5.     Evidența financiară

Există o serie întreagă de aplicații și resurse care sunt utile pentru a păstra evidența fluxului de încasări și plăți, realizarea rapoartelor contabile sau a facturilor, găsirea unui echilibru financiar prin raportarea zonelor care reprezintă cheltuieli majore.

Aplicații pentru Wallet, QuickBooks, Wave sau Board ajută firmele mici să înțeleagă mai bine ce se întâmplă în plan financiar cu resursele lor și cum ar putea fi distribuite mai eficient pentru a reduce pierderile.

6.     Școala de Business / Școala de bani

O afacere bună se bazează și pe un plan de afaceri bine pus la punct. Informațiile utile care ți-ar putea salva afacerea de la eșec se pot învăța mai ușor acum, gratuit prin intermediul platformei www.bcrscoaladebusiness.ro/

Proprietarii de afaceri pot găsi sfaturi utile pentru finanțare și investiții, soluții pe timp de criză, lecții de management financiar și sfaturi practice de business atât pentru antreprenorii la început de drum, cât şi pentru cei mai experimentaţi prin intermediul aplicației Școala de business.

Pe de altă parte, completând resursele utile oferite de “Școala de business”,  www.ScoaladeBani.ro este o platformă educațională plină de resurse practice și instrumente care ajută pe oricine interesat să își gestioneze mai eficient banii. Nu doar ca antreprenor poți  învăța să-ți organizezi veniturile mai bine și să-ți îndeplinești obiectivele financiare, pentru a avea o viață mai bună.

7.     Aplicații speciale pentru producătorii agricoli

Aplicații precum FarmLogs sau Agronote îi ajută pe fermieri să țină evidența mult mai eficient calculând costurile de producție raportat la lucrurile concrete pe care le fac.

Se pot crea rapoarte bazate pe informațiile din acel sezon agricol, se optimizează utilizarea de îngrășăminte, se evidențiază cheltuielile cu fiecare input cum ar fi: motorină, irigații, electricitate, echipamente, muncă fizică, animale, resurse adiționale.

8.     E-mail marketing

Pentru afacerile care au deja o baza de clienți, trimiterea unor newslettere periodice pentru a-i informa pe aceștia despre produsele noi sau ofertele speciale reprezintă o activitate esențială. Fidelizarea clienților și încurajarea interesului după o primă achiziție pot ajuta vânzările.

Mailchimp este un serviciu prin care afacerile pot trimite e-mailuri personalizate către mai multe contacte care și-au dat acordul pentru primirea unor astfel de informații. O serie de template-uri ușor de editat, precum și rapoartele privind eficiența newsletter-ului trimis poate ajuta micii antreprenori să obțină venituri mai mari.

9.      Transfer de date

Uneori colaboratorii, partenerii sau clienții au nevoie de anumite informații personalizate despre afacere sau produsele micului antreprenor. Fotografii sau filmulețe cu aceste proiecte pot fi trimise doar către cei interesați prin opțiuni de file-sharing precum WeTransfer sau WeSendit.

Persoanele sunt notificate prin e-mail despre primirea acestor fișiere și le pot downloada pentru a le vizualiza. După o anumită perioadă însă nu vor mai putea accesa link-ul de download.

10.      Prezentare online

Uneori o idee bună are nevoie de o expunere mai specială pentru a fi înțeleasă mai ușor de către un client sau un potențial partener. Pentru a explica mai ușor, integrând vizual câteva fotografii cu produse, schițând modificări sau notând mici mențiuni există câteva platforme ușor de utilizat precum Paper sau Paste.

În ziua de azi există multe resurse utile pentru antreprenori, astfel încât aceștia să poată beneficia de un start bun în afaceri, dar și de o dezvoltare eficientă. Mediul economic încurajează schimbul de informații educaționale care pot ajuta proprietarii de afaceri să crească. Fiecare pas în față făcut de un mic antreprenor poate ajuta și societatea din jurul său să crească.