Cum să fii un manager performant pentru ca afacerea ta să crească

Micile afaceri pornesc uneori din pasiunea unui antreprenor de a oferi societății o parte din lucrurile care îi fac plăcere. Cu timpul, pasiunea se transformă în business și mica afacere prinde aripi și devine o întreprindere cu mulți angajați și cu proceduri de lucru bine puse la punct. Însă până în acest moment, există mulți pași intermediari care sunt esențiali pentru a conduce afacerea pe un drum de succes.
De cele mai multe ori, totul pleacă de la cel care a pornit afacerea, care este în multe dintre cazuri și cel care manageriază și în același timp un factor cheie în procesul de producție. În acel moment este deosebit de important ca persoana în cauză să știe să delege sau să prioritizeze sarcinile în funcție de obiective și să creeze un workflow eficient.
Un manager bun trebuie să știe să coordoneze foarte bine sarcinile celorlalți membri din echipa, dar și propriul program, trebuie să fie flexibil și dispus să învețe lucruri noi.
1. Îmbunătățirea propriilor cunoștințe
Doar pentru că ai pornit afacerea și știi ce presupune aceasta nu înseamnă că știi absolut totul despre ea. Mereu există oportunități și apar noi modalități de producție sau de promovare. De asemenea, în momentul în care afacerea crește, cresc și provocările. Un manager bun știe să își administreze propria afacere, dar și oamenii care lucrează pentru ea.
Există numeroase tehnici prin care poți eficientiza munca echipei tale, prin care îți poți motiva angajații și doar pentru că ești „șeful” tuturor nu înseamnă că nu poți recunoaște faptul că sunt mereu lucruri de învățat și de îmbunătățit. Un manager bun își cunoaște limitele și își dorește să le depășească. De aceea un training managerial sau dobândirea unor cunoștințe extra pentru relaționarea interumană nu ar trebui să lipsească din agenda unui manager care dorește să crească alături de afacerea sa. Știai că poți primi de la BCR Social Finance finanțare pentru reconversie profesională și investiții în competențe? Solicită consultanță gratuită!
2. Fii un exemplu
Un manager bun face ceea ce zice. Oamenii pe care îi ai în subordine trebuie să vadă că și tu respecți aceleași reguli pe care le impui și că le acorzi atenția pe care o pretinzi de la angajați. Modul în care te implici în munca pe care o faci, acel extra efort pentru detalii, dorința de a îmbunătăți lucrurile în treaba de zi cu zi vor seta anumite standarde pentru cei care te urmăresc. Fii un exemplu performant pentru cei de la care ceri perfomanță.
3. Intră în comunitatea managerilor
Faptul că ai un business nu e un secret și ceea ce faci tu nu trebuie să fie secret. Există multe comunități de afaceri cu manageri care lucrează în același domeniu cu tine. De cele mai multe ori, discuțiile potrivite pot crea oportunități și parteneriate reciproc benefice. Poți învăța tehnici noi sau poți afla despre proiecte care ți-ar ușura munca, ție și echipei tale.
Unii oameni se feresc să împărtășească din “secretele de business” de teamă ca alții să nu le-o ia înainte, însă împărtășirea de informații nu înseamnă sabotarea propriului business. Discuțiile de business și adoptarea de tactici comune pot fi uneori în beneficiul întregii industrii, mai ales când sunt necesare schimbări sau ajutoare pentru o anumită categorie (cum este, de exemplu, Launch - comunitatea fondatorilor de startups)
În plus, există numeroase aplicații și resurse despre care poate încă nu știi, iar experiența altor manageri cu acestea te poate îndruma spre cele mai eficiente.
Micile afaceri pornesc uneori din pasiunea unui antreprenor de a oferi societății o parte din lucrurile care îi fac plăcere. Cu timpul, pasiunea se transformă în business și mica afacere prinde aripi și devine o întreprindere cu mulți angajați și cu proceduri de lucru bine puse la punct. Însă până în acest moment, există mulți pași intermediari care sunt esențiali pentru a conduce afacerea pe un drum de succes.
De cele mai multe ori, totul pleacă de la cel care a pornit afacerea, care este în multe dintre cazuri și cel care manageriază și în același timp un factor cheie în procesul de producție. În acel moment este deosebit de important ca persoana în cauză să știe să delege sau să prioritizeze sarcinile în funcție de obiective și să creeze un workflow eficient.
Un manager bun trebuie să știe să coordoneze foarte bine sarcinile celorlalți membri din echipa, dar și propriul program, trebuie să fie flexibil și dispus să învețe lucruri noi.
1. Îmbunătățirea propriilor cunoștințe
Doar pentru că ai pornit afacerea și știi ce presupune aceasta nu înseamnă că știi absolut totul despre ea. Mereu există oportunități și apar noi modalități de producție sau de promovare. De asemenea, în momentul în care afacerea crește, cresc și provocările. Un manager bun știe să își administreze propria afacere, dar și oamenii care lucrează pentru ea.
Există numeroase tehnici prin care poți eficientiza munca echipei tale, prin care îți poți motiva angajații și doar pentru că ești „șeful” tuturor nu înseamnă că nu poți recunoaște faptul că sunt mereu lucruri de învățat și de îmbunătățit. Un manager bun își cunoaște limitele și își dorește să le depășească. De aceea un training managerial sau dobândirea unor cunoștințe extra pentru relaționarea interumană nu ar trebui să lipsească din agenda unui manager care dorește să crească alături de afacerea sa. Știai că poți primi de la BCR Social Finance finanțare pentru reconversie profesională și investiții în competențe? Solicită consultanță gratuită!
2. Fii un exemplu
Un manager bun face ceea ce zice. Oamenii pe care îi ai în subordine trebuie să vadă că și tu respecți aceleași reguli pe care le impui și că le acorzi atenția pe care o pretinzi de la angajați. Modul în care te implici în munca pe care o faci, acel extra efort pentru detalii, dorința de a îmbunătăți lucrurile în treaba de zi cu zi vor seta anumite standarde pentru cei care te urmăresc. Fii un exemplu performant pentru cei de la care ceri perfomanță.
3. Intră în comunitatea managerilor
Faptul că ai un business nu e un secret și ceea ce faci tu nu trebuie să fie secret. Există multe comunități de afaceri cu manageri care lucrează în același domeniu cu tine. De cele mai multe ori, discuțiile potrivite pot crea oportunități și parteneriate reciproc benefice. Poți învăța tehnici noi sau poți afla despre proiecte care ți-ar ușura munca, ție și echipei tale.
Unii oameni se feresc să împărtășească din “secretele de business” de teamă ca alții să nu le-o ia înainte, însă împărtășirea de informații nu înseamnă sabotarea propriului business. Discuțiile de business și adoptarea de tactici comune pot fi uneori în beneficiul întregii industrii, mai ales când sunt necesare schimbări sau ajutoare pentru o anumită categorie (cum este, de exemplu, Launch - comunitatea fondatorilor de startups)
În plus, există numeroase aplicații și resurse despre care poate încă nu știi, iar experiența altor manageri cu acestea te poate îndruma spre cele mai eficiente.


4. Stabilește o strategie pe termen lung
Uneori afacerile mici cresc repede pentru că se bazează pe un singur produs bun care acoperă o cerere existentă pe piață. Însă odată ajunsă la saturație, cererea scade și afacerea începe să se resimtă, iar managerii intră în panică, neștiind cum pot opri scăderea. Un plan de business bine pus la punct, analiza de piață și strategia însoțită de obiective bine definite pot ghida angajații către eficiență și productivitate. Progresul se înregistează prin pași mici care conduc către obiectivul final. În acest fel se pot seta și așteptările bugetare și prognoza de investiții pentru anul următor.
Un manager bun se bazează pe organizarea concretă a afacerii și o analiză serioasă în ceea ce privește aspectul financiar și al resurselor umane. Dacă ai nevoie de consultanță financiară, reprezentanții BCR Social Finance îți stau la dispoziție cu sfaturi personalizate și insight-uri din domeniul afacerii tale, bazate pe experiența de lucru cu mii de afaceri din România.
5. Economisește cu grijă timpul
Una dintre cele mai acute probleme pentru un manager: lipsa timpului. Niciodată nu este suficient și este singura resursă care nu se poate multiplica. În consecință, timpul unui manager trebuie eficientizat la maxim, iar sarcinile prioritizate în funcție de importanță și beneficii ulterioare. De aceea, un manager bun știe când trebuie să delege și când să limiteze ședințele. Disponibilitatea managerului pentru fiecare membru al echipei, punctualitatea, îndeplinirea sarcinilor și însoțirea acestora de un follow-up cu rezultate reprezintă un exemplu de conduită pentru întreaga echipă. Un manager care încearcă să facă totul, fără să delege, doar pentru a demonstra că poate, nu va aduce eficiență pe termen lung.
6. Fii consistent
Un manager care nu își poate respecta propriile reguli nu este un exemplu de urmat. Este foarte greu ca echipa pe care o conduce să poată avea încredere și motivație dacă managerul mereu își încalcă propriul cuvânt. Însă de cele mai multe ori, motivul pentru care acest lucru se întamplă nu e pentru că managerul nu își dorește să respecte termenele și regulile, ci pentru că este supra-aglomerat, nu deleagă și nu se mai poate organiza. Încercând să nu schimbe regulile, continuă să le încalce în loc să se adapteze. A schimba anumite detalii pentru eficiență nu presupune abatere de la consistență, ci din contră, reprezintă un plus pentru productivitate pentru că ajustările trebuie făcute în timp real, în funcție de parametrii exteriori.
7. Organizează echipa
Organizarea echipei presupune cunoașterea fiecărui membru îndeaproape și recunoașterea valorii și potențialului aferent. Un manager știe să managerieze echipa și lucrul, având abilități de bun comunicator și reușind să traseze sarcini motivând în același timp oamenii. De multe ori însă, comunicarea este realizată pe fugă sau se presupune că unele lucruri sunt știute de către toți membrii echipei. Un manager bun știe când să redreseze direcția și să îi conducă pe toți spre obiectivele dorite.
De asemenea, recunoaștere potențialului în anumiți angajați poate deveni un atu esențial pentru productivitate. Prin cursuri și specializări, anumiți angajați pot fi mult mai utili în oranizație și pot aduce mai multe beneficii acestia. Pe www.BCRScoaladeBusiness.ro poți găsi o mulțime de sfaturi utile pentru investiții, management financiar și cursuri pentru antreprenori și nu numai.
8. Renunță la a fi manager
Mai ales atunci cand ai un rol important în producție și ești și proprietarul afacerii, devine din ce în ce mai dificil să fii și manager. Însă este esențial și util să poți recunoaște acest aspect și să angajezi un manager cu experiență care se poate ocupa de business-ul tău mai bine decât tine. Asta nu înseamnă că tu nu ai fi capabil, ci doar că nu poți ocupa mai multe funcții în același timp dacă îți dorești ca afacerea ta să crească și să nu stea pe loc așteptând ca tu să te eliberezi pentru a decide fiecare detaliu. Din păcate, de multe ori, afacerile stagnează tocmai pentru că proprietarii nu pot lăsa afacerea pe mâinile altcuiva, fiind deosebit de implicați emoțional.
O afacere crește dacă și oamenii care lucrează în organizație cresc. Permite-ți ție ca manager să te perfecționezi și ajută-ți oamenii din echipă să devină din ce în ce mai buni. Investește în oamenii tăi, oferă-le cursuri de formare și specializări astfel încât ei să își investească mai bine cunoștințele în afacerea ta. Poți face asta și cu ajutorul finanțării speciale de la BCR Social Finance pentru reconversie profesională și investiții pentru competențe.
4. Stabilește o strategie pe termen lung
Uneori afacerile mici cresc repede pentru că se bazează pe un singur produs bun care acoperă o cerere existentă pe piață. Însă odată ajunsă la saturație, cererea scade și afacerea începe să se resimtă, iar managerii intră în panică, neștiind cum pot opri scăderea. Un plan de business bine pus la punct, analiza de piață și strategia însoțită de obiective bine definite pot ghida angajații către eficiență și productivitate. Progresul se înregistează prin pași mici care conduc către obiectivul final. În acest fel se pot seta și așteptările bugetare și prognoza de investiții pentru anul următor.
Un manager bun se bazează pe organizarea concretă a afacerii și o analiză serioasă în ceea ce privește aspectul financiar și al resurselor umane. Dacă ai nevoie de consultanță financiară, reprezentanții BCR Social Finance îți stau la dispoziție cu sfaturi personalizate și insight-uri din domeniul afacerii tale, bazate pe experiența de lucru cu mii de afaceri din România.
5. Economisește cu grijă timpul
Una dintre cele mai acute probleme pentru un manager: lipsa timpului. Niciodată nu este suficient și este singura resursă care nu se poate multiplica. În consecință, timpul unui manager trebuie eficientizat la maxim, iar sarcinile prioritizate în funcție de importanță și beneficii ulterioare. De aceea, un manager bun știe când trebuie să delege și când să limiteze ședințele. Disponibilitatea managerului pentru fiecare membru al echipei, punctualitatea, îndeplinirea sarcinilor și însoțirea acestora de un follow-up cu rezultate reprezintă un exemplu de conduită pentru întreaga echipă. Un manager care încearcă să facă totul, fără să delege, doar pentru a demonstra că poate, nu va aduce eficiență pe termen lung.
6. Fii consistent
Un manager care nu își poate respecta propriile reguli nu este un exemplu de urmat. Este foarte greu ca echipa pe care o conduce să poată avea încredere și motivație dacă managerul mereu își încalcă propriul cuvânt. Însă de cele mai multe ori, motivul pentru care acest lucru se întamplă nu e pentru că managerul nu își dorește să respecte termenele și regulile, ci pentru că este supra-aglomerat, nu deleagă și nu se mai poate organiza. Încercând să nu schimbe regulile, continuă să le încalce în loc să se adapteze. A schimba anumite detalii pentru eficiență nu presupune abatere de la consistență, ci din contră, reprezintă un plus pentru productivitate pentru că ajustările trebuie făcute în timp real, în funcție de parametrii exteriori.
7. Organizează echipa
Organizarea echipei presupune cunoașterea fiecărui membru îndeaproape și recunoașterea valorii și potențialului aferent. Un manager știe să managerieze echipa și lucrul, având abilități de bun comunicator și reușind să traseze sarcini motivând în același timp oamenii. De multe ori însă, comunicarea este realizată pe fugă sau se presupune că unele lucruri sunt știute de către toți membrii echipei. Un manager bun știe când să redreseze direcția și să îi conducă pe toți spre obiectivele dorite.
De asemenea, recunoaștere potențialului în anumiți angajați poate deveni un atu esențial pentru productivitate. Prin cursuri și specializări, anumiți angajați pot fi mult mai utili în oranizație și pot aduce mai multe beneficii acestia. Pe www.BCRScoaladeBusiness.ro poți găsi o mulțime de sfaturi utile pentru investiții, management financiar și cursuri pentru antreprenori și nu numai.
8. Renunță la a fi manager
Mai ales atunci cand ai un rol important în producție și ești și proprietarul afacerii, devine din ce în ce mai dificil să fii și manager. Însă este esențial și util să poți recunoaște acest aspect și să angajezi un manager cu experiență care se poate ocupa de business-ul tău mai bine decât tine. Asta nu înseamnă că tu nu ai fi capabil, ci doar că nu poți ocupa mai multe funcții în același timp dacă îți dorești ca afacerea ta să crească și să nu stea pe loc așteptând ca tu să te eliberezi pentru a decide fiecare detaliu. Din păcate, de multe ori, afacerile stagnează tocmai pentru că proprietarii nu pot lăsa afacerea pe mâinile altcuiva, fiind deosebit de implicați emoțional.
O afacere crește dacă și oamenii care lucrează în organizație cresc. Permite-ți ție ca manager să te perfecționezi și ajută-ți oamenii din echipă să devină din ce în ce mai buni. Investește în oamenii tăi, oferă-le cursuri de formare și specializări astfel încât ei să își investească mai bine cunoștințele în afacerea ta. Poți face asta și cu ajutorul finanțării speciale de la BCR Social Finance pentru reconversie profesională și investiții pentru competențe.
